2009. november 1., vasárnap

Célmeghatározás

Az E-learning tapasztalatok - TC01A02 címen beküldött összegzéseket nagy érdeklődéssel olvastam. Ezúton is dicséret illeti a csoport tagjait, mert nagyon igyekeztek a lehető legjobban megoldani ezt a feladatot. Az első hét nagyon sok új információt adott. Ki kellett igazodni a Moodle keretrendszerben, megtalálni a feladathoz szükséges tananyagokat, aktívan részt venni a fórumokon, formai és tartalmi követelményeknek megfelelő dokumentumot kellet készíteni.
Szeretnék idézni a beadott munkákból az ott megfogalmazott célokról, elvárásokról.

„A tanfolyamtól azt várom, hogy ha nem is konkrét ötleteket, de irányokat mutasson számomra, rávezessen a net helyes és hasznos felhasználására és motiváljon az új készségek elsajátítására, illetve továbbadására. Természetesen tudom, hogy ebben nekem is fontos részt kell vállalnom.

Iskolánkban lehetőségem nyílik arra, hogy pedagógiai munkámba is beépítsem a megtanult módszereket, de ehhez kitartónak és következetesnek kell lennem. Abban biztos vagyok, hogy diákjaim ezt pozitívan fogadják majd.”


„Azt remélem, a képzés során olyan, az oktatásban felhasználható lehetőségeket, ismereteket, ötleteket szerzek, melyek a ma diákjainak tanítása során az eredményességet növeli. A fiatalok számára természetes dolognak számít az informatika lehetőségeinek kihasználása a hétköznapokban. Remélem a képzés során sikerül felzárkózni tanítványaimhoz, és önbizalmat szerezni a továbblépéshez. „


„…szemléletváltás, főként nálam, új technikák, gyakorlatorientált metódusok. Célom, hogy az itt megtanultakat aktívan használhassam. Persze ez sokváltozós probléma: lesz-e megfelelő technikai háttér mindig, amikor szükségem van rá, leszek-e elég kreatív, hogy egy eddig el nem készített tanulási folyamatot végigvigyek, kíváncsiak-e a gyerekek erre? Nos, mindegyikben csak bízni tudok, próba nélkül viszont nincs eredmény, az biztos.“


„…amikor megtudtam, hogy kb. mit is takar az e-learning kifejezés, feliratkoztam, mert úgy éreztem lemaradtam ezen a téren, és szeretném biztonsággal használni az IKT lehetőségeit. Szeretnék tananyagfejlesztéssel foglalkozni, talán lesz interaktív tábla előbb-utóbb a szaktantermünkben, tehát jól és gyorsan szeretném kezelni a gépet, a programokat.“


„Szeretném bővíteni ismereteimet ezzel az új módszerrel kapcsolatban, hiszen ma már a számítógépes ismeretek elengedhetetlenek szinte bármilyen munkavégzéshez. … Elvárásaim a kurzussal kapcsolatban tulajdonképpen azok, hogy saját kreativitásomat fejleszteni tudjam, megismerjek egy olyan képzési formát, amire eddig nem volt lehetőség.”


„Szeretnék sikeresen elvégezni a tanfolyamot, először ugyanis kicsit megriasztott a sok megtanulandó betűszó, és úgy gondoltam rossz döntés volt, hogy elkezdtem. Most, hogy többször meglátogattam a honlapot, kiderült, hogy taníttatja magát és sok érdekes dolgot fedeztem fel, már nem látom olyan reménytelen vállalkozásnak. Remélem, hogy segít abban, hogy diákjaim által jobban ismert számítógépes, internetes ismeretekben a lemaradásomat csökkenthessem. „


„Szeretnék biztonságosan dolgozni az internet segítségével. Érdekessé, figyelemfelkeltővé tenni tanóráimat, ha erre lehetőségem nyílik. A tanulók minél nagyobb hányadát lefoglalni, ill. bevonni tevékenységembe. Nem utolsó sorban pedig megkönnyíteni azon tanulók tanulási módszereit, akik ezzel a módszerrel könnyebben tanulhatnak és sikeresebbé válhatnak. Célom maximálisan kihasználni az itt tanultakat és megosztani másokkal.”


„Remélem a tanfolyam elvégzése után rendelkezem majd olyan számítástechnikai, informatikai ismeretekkel, amik segítségével létrehozhatunk egy olyan segítő web oldalt, aminek rendszeres használatával a tanulóinkat még jobban fel tudjuk készíteni az érettségi vizsgákra, és ösztönözni tudjuk őket önálló gyűjtő és kutató munkára is. … Használható tudást várok. Ez számomra nagyrészt gyakorlati feladatokat, illetve gyakorlati feladatok megoldásának tárházát jelenti.”


„Ezzel a módszerrel sikerülhet a tanárok és tanulók együttműködése. A tanulóknak lehetőséget nyújthat az általuk használt külső eszközök behozása a tanórára, a tanárok és tanulók dolgozhatnak ugyanazon a felületen, ugyanazokkal az eszközökkel. Így a tanulóknak lehetősége nyílik új tananyagot készíteni és megosztani azt másokkal. Egyszóval kiélhetjük kreativitásunkat.

Ha már mindenképp használnunk kell a számítógépet – aminek persze örülök – használjuk olyan információk megszerzésére, amit az iskolában is tudunk hasznosítani. A tananyagok között találhatunk olyan jegyzeteket, videókat, amelyek megtekintésével, sokkal nyitottabbak lehetünk a mai generáció felé. … Célomnak tekintem, hogy használjam a megszerzett javaslatokat, a közösen megvitatott kérdésekből levont konzekvenciákat.”



A tanfolyam végén érdemes lesz ezeket újra elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése